Mijn Dubbelleven: Recensies

Hier vind je enkele reacties van mensen die mijn eerste roman lazen. Ik verlootte onder andere een boek en e-book via de Facebookgroep ‘Boekenfans’. Benieuwd wat zij ervan vonden?
Meer recensies vind je terug via ‘Goodreads’.

1. ‘Mijn Dubbelleven’ van Inge Sleegers, een aanrader voor tieners of mensen die graag eens een ‘young adult’ verslinden! Zeer vlot geschreven en het zet aan om door te lezen. Wie denkt ‘ik lees vlug een paar pagina’s’, gaat het moeilijk hebben . Je wil immers meer te weten komen over Elaine en co …
    Bedankt Inge dat ik jouw boek mocht ontvangen, ik heb er van genoten!

2. ‘Mijn dubbelleven’ heeft als basis een zeer sterk concept: eeuwige liefde. Iedereen heeft zich wel eens wat afgevraagd over ‘eerdere levens’ en iedereen heeft ook wel al eens nagedacht over eeuwige liefde. Inge Sleegers heeft met Mijn dubbelleven een goeie start genomen als beginnend auteur.

De korte inhoud sprak me voor de volle honderd procent aan! Ja, dit is ‘totally’ mijn smaak! Onmogelijke liefde, geschiedenis, moderne personages,… Het is moeilijk om dit boek weg te leggen of om ‘maar een paar bladzijden’ te lezen. Je vraagt je de hele tijd af wat Elaine, het hoofdpersonage, zal doen. Wat haar keuzes zullen zijn en vooral… hoe loopt het af?

Het is misschien wat bijna-beroepsmisvorming, maar ik kon het niet laten pen en papier bij de hand te nemen tijdens het lezen van dit boek. Zoals in elke eerste druk zitten er typfoutjes, onzorgvuldigheden en dergelijke in. Jammer, maar ik vond ook spellingsfouten. Ik ben er zeker van dat deze allemaal verdwenen zullen zijn in een volgende druk, want het boek is zeker meerdere drukken waard! Wat ik een klein beetje storend vond, waren de vele ‘…’ , ‘!!!!!’ en ‘!?’ (wat een onmogelijke zin :p).

Nog even kort over de schrijfstijl: de karakters zijn redelijk cliché maar daar hou ik wel van bij romannetjes . Verder lijkt Elaine wel enige groei door te maken tijdens het verhaal, wat wel fijn is. Héél leuk dat er ook even geswitcht wordt naar het standpunt van Cedric (anders wordt verteld door Elaines gekleurde bril). Je merkt duidelijk dat Inge een Vlaamse is door de typisch Vlaamse uitdrukkingen en woorden, toch valt ook op dat ze dit enigszins wil tegengaan door Hollands-Nederlandse zinsneden er tussen in te gooien.

Inge, héél erg bedankt om jouw debuut met ons te delen. Het was een leuke tussendoor tijdens mijn studiepauzes en net voor het slapengaan.

3. Ik kan dit verhaal ten zeerste aanraden! Het leest vlot weg, het verhaal is meeslepend en het heeft mij heel wat slapeloze nachten bezorgd omdat ik toch maar wilde verderlezen!

4. August 4, 2016 at 9:38 am |Kristin Embrechts

“Mijn dubbelleven” lag op de salontafel en mijn dochter was er helemaal enthousiast over. Nieuwsgierig keek ik eens op de achterflap en ontdekte daar een foto van de schrijfster… en ze bleek een gekend persoon te zijn want wij hebben nog samen toneel gespeeld. Toen was m’n nieuwsgierigheid helemaal aangewakkerd. Het boek las heel vlot want op enkele dagen was het uit. Proficiat Inge! Toneel spelen deed je fantastisch, maar als schrijfster heb je duidelijk ook talent! Ik kijk al uit naar je volgend boek! Kristin